۲۳ اسفند ۱۳۹۴، ۱۳:۴۶

گزارش خبری مهر؛

استان سمنان غرق در ماتم شد/ برگزاری اجتماع بزرگ عزاداران فاطمی

استان سمنان غرق در ماتم شد/ برگزاری اجتماع بزرگ عزاداران فاطمی

سمنان- استان سمنان همزمان با سایر نقاط ایران اسلامی در روز شهادت دخت نبی مکرم اسلام(ص)، حضرت فاطمه زهرا(س) غرق در سوگ و ماتم شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مردم دیار شهید پرور سمنان همراه با آسمان این استان در سوگ بزرگ بانوی جهان اسلام می گریند و با سردادن نوای اشک و ماتم به عزاداری و دسته روی به سوی تکایا حرکت کردند و یکبار دیگر در ردای بزرگ بانوی جهان اسلام نوحه سردادند.

از سراسر استان سمنان از گوشه گوشه مساجد، تکایا، حسینیه ها، بقاع متبرکه از میامی سرافراز تا ایوان کی دیندار همه و همه عزادار فاطمه (س) هستند و در این بین دسته های عزاداری و برپایی ایستگاه های صلواتی با دود اسپند و چای پذیرای عزاداران هستند و جوانان ولایی نیز با نوشتن نام مبارک زهرا(س) بر روی خودروهای عبوری درهم آمیخته اند تا صحنه ای دیگر از عشق و شور و حضور در دیار قومس پدید آید.

و امروز چقدر زیباست از فاطمه(س) گفتن و چه زیبا می سرایند مداحان و ذاکران اهل بیت در بیان مصیبتش که سیلی خورد و پای ولایت ماند، یک تنه و امروز خداحافظ ای یار در خون تپیده، خداحافظ ای داغ در دل نهفته و خداحافظ ای گریه های شبانه سر دادن در حرم امامزاده یحیی(ع) سمنان و چه زیبا است مداحی ذاکر اهل بیت در امامزاده محمد(ع) بسطام که می خواند و می گریاند که ای مردم کجائید تا ببینید خون بر دیوارِ یارِ مهربانِ کودکان را ...

فاطمه بهترین فضائل اخلاقی را دارد

از سمنان خبر می رسد که عزاداران فاطمی در جای جای این شهر مومن و متدین شهر قناعت و صلاه اول وقت در سوگ فاطمه(س) عزاداری می کنند و دسته های عزاداری در گوشه گوشه این شهر دیده می شود و این بار حجت الاسلام محمدرضا حدادیان همکلام خبرنگار مهر است که می گوید: فریاد حضرت زهرا‌(س)، فریاد عدالت‌خواهی، دفاع از ولایت و مبارزه با ظلم و ستم بود.

وی با اشاره به فضائل اخلاقی دخت نبی مکرم اسلام(ص) می افزاید: حضرت زهرا(س) در عبادات، بندگی و تقوا، علم و دانش و اخلاق همواره الگو و نمونه بوده و باید از زندگی این بانوی بزرگوار جهان اسلام درس گرفت.

حدادیان ضمن اشاره به این مطلب که با محور قرار دادن رفتارعلوی و فاطمی باید معرفت فاطمی را دنبال کرد وهمه ما باید با حرکت در مسیر این بزرگواران راه سعادت را پیدا کنیم، ادامه می دهد: الگو گیری از سیره و روش زندگی این بانوی بزرگ اسلام از جمله سبک زندگی، عفاف، حجاب، ساده زیستی و ولایتمداری ضروری است.

زهرا (س) الگوی همه مسلمانان ولایتمدار

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سمنان نیز در بین جمعیت عزادار با خبرنگار مهر، همکلام می شود، حجت الاسلام غلامرضا زاهدی با تاکید براینکه دفاع همه جانبه از ولایت مهمترین و بارزترین ویژگی حضرت فاطمه الزهرا(س) است، می گوید: این بانوی بزرگ الگوی همه مسلمانان ولایتمدار است.

وی در لابلای سخنانش از برگزاری جلسات متعدد اداره تبلیغات اسلامی برای هرچه با شکوه تر برگزار شدن عزاداری های ایام فاطمیه با تشکل های وابسته این اداره خبر می دهد و ادامه داد: باید از پتانسیل های معنوی موجود در جامعه برای تحقق این مهم استفاده شود.

زاهدی با تاکید بر اینکه امام زمان (عج) حضرت فاطمه (س) را الگوی خود معرفی می‌کنند، بیان می کند: این ایام فرصت بزرگی برای تمرین سبک زندگی حضرت فاطمه (س) است همچنین، ایام فاطمیه در کنار برپایی مراسم عزاداری، فرصت مغتنمی برای بیان شخصیت و سیره حضرت فاطمه(س) به عنوان بهترین الگوی بشریت و انتقال آن به مردم است.

وی ضمن بیان اینکه جامعه شیعی ما به ذکر فضائل فاطمی بسیار نیازمند است، می افزاید: بحمد الله فرصت خوبی هم در ایام فاطمیه فراهم شده که توسط هیئتی ها، متدینان، نمازگزاران و مسجدی ها در مراسم هایی مختلف این فضائل گفته شود که در این میان نقش مداحان و مبلغان بیش از پیش پررنگ است.

فاطمیه بهترین فرصت برای الگو پذیری از زهرا(س)

شاهرود سربلند نیز مانند جای جای استان پهناور سمنان در سوگ زهرای مرضیه(س) گریان است و دسته های عزاداری در گوشه کنار این شهرستان به چشم می خورند و این بار همکلام خبرنگار مهر، حجت الاسلام علی شکری مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان است که می گوید: ایام فاطمیه بهترین فرصت برای الگوگیری از فضائل معنوی و زیبایی‌های زندگی حضرت زهرا(س) است.

وی می افزاید: این بزرگ بانو، با عمر کوتاه و مبارک خود خدمات شایسته‌ای در تقویت دین اسلام داشته و همواره به عنوان اساس و الگویی برای بانون و دختران جامعه اسلامی برای ادامه واستمرار حرکت در مسیر دین اسلام و عمل به قرآن است.

شکری با اشاره به این مطلب که حضرت فاطمه زهرا(س) بانویی امانتدار و اسلامی بود که رفتار و منش این بزرگوار درس حجاب، دینداری، همسرداری و وفاداری را به جهانیان  آموخت، بیان می کند: زنده نگه داشتن ایام فاطمیه به نوعی تکریم و احترام نهادن به پیامبر گرامی اسلام و حضرت زهرا(س) است و این ایام بهترین فرصت برای الگوگیری و درس گرفتن از سیره حضرت فاطمه زهرا(س) در تمامی شئونات زندگی ضروری محسوب می شود.

رئیس ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت های مذهبی استان سمنان همچنین از اعزامی ۳۵۵مبلغ طی ایام فاطمیه به استان خبر می دهد و می گوید: از این شمار ۲۳نفر از قم و مابقی بومی هستند و ۱۱۴نفر مبلغه که از بین ۱۱۰ نفر به شاهرود، ۷۰ مبلغ به سمنان، ۸۰ نفر به گرمسار، ۴۵ مبلغ به مهدیشهر، ۲۵ نفر به میامی و ۱۵ نفر به سرخه اعزام شده اند.

فاطمه زهرا(س) نخستین شهید راه ولایت  

مردم دیار آفتابگردان های طلایی، میامی ولایتمدار نیز در شب و روز شهات زهرای مرضیه(س) غرق در ماتم بود همچنین امام جمعه این شهر، در مراسم ویژه سوگواری دخت رسول الله(س) ضمن گرامیداشت این روز، گفت: شهید راه ولایت حضرت زهراست.

حجت الاسلام قربانعلی صفایی پور همچنین افزود: بر عظمت و فضیلت حضرت زهرا روایات فراوانی وارد شده است از جمله اینکه پیامبر اکرم فرمودنداگر غیر از اهل بیتم شخصیت با فضیلت وبهتری بودند در ماجرای مباهله خداوند امر می کرد که آنها را ببرم لذا باید گفت آیا جای مباهات وافتخار نیست که ما خود را در اردوگاه حضرت زهرا بعد از پیامبر بهترین وشریف ترین افراد میباشد بهره ببریم و چه الگویی بهتر از حضرت زهرا برای ما وبه ویژه بانوان که در زندگی خود از آنها الگو بگیریم. با فضیلت ترین زن زهرا (س) است و تا قیامت اینگونه خواهد بود.

وی همچنین با تاکید بر اینکه سبک زندگی حضرت زهرا (س) باید در جامعه براساس مبانی و اصول زندگی خانواده ها قرار گیرد، افزود: بهترین جهاد برای یک زن فراهم آوردن کانون محبت و آرامش در خانه است لیکن باید دانست که اگر جامعه ای سالم می خواهیم باید به تربیت فرزندان اهمیت دهیم و نقش مادران در این حوزه بسیار حساس و اولویت دار است.

فاطمه(س) پاکدامن ترین الگو برای زنان است

مردم گرمسار نیز مانند سایر نقاط استان سمنان در سوگ یادگار محمد(ص) بر سر و سینه زدند همچنین آئین عزاداری دخت نبی مکرم اسلام در این شهر با سخنرانی حجت‌الاسلام منصوری، مدرس حوزه و دانشگاه در محل مسجد جامع برگزار شد.

این استاد حوزه و دانشگاه در این مراسم با اشاره به اینکه حضرت فاطمه زهرا(س) نخستین زن شهید راه ولایت و صدیقه طاهره نامگذاری شده است، گفت: بانوی بزرگواری که خداوند به طور مطلق رضایت ایشان را رضایت خود و غضب فاطمه(س) را غضب خود عنوان کرده است و این نشان می‌دهد این بانوی بزرگوار تا چه اندازه عصمت دارند.

وی افزود: پیامبر گرامی اسلامی(ص) می‌فرمایند رضای حضرت فاطمه(س) رضای خدا است و غضب آن حضرت  نیز غضب خدا است. این حدیث به طور مطلق درباره حضرت فاطمه(س) عنوان شده و نشانگر آن است و از نظر اعتقادی و عملی آن قدر مصونیت دارند که هرچه به‌عنوان اعتقاد دینی بگویند اعتقاد دینی واقعی است و هر عملی انجام دهند عمل الهی و خدایی است.

این استاد حوزه علمیه قم درباره سیره زهرا(س) نیز بیان داشت: فاطمه زهرا(س) از حیث علمی و عملی و سبک زندگی به آنچه از ارزش‌ها باور داشتند در زندگانی تجلی دادند و اگر ما بخواهیم سبک زندگی بزرگی را الگو قرار دهیم که خطایی نکرده باشیم به یقین مصداق بارز آن، سبک زندگی حضرت است همچنین از ویژگی های ممتاز حضرت فاطمه زهرا (س) ولایتمداری، بعد اجتماعی، خانه داری، تربیت فرزندان، حجاب و عفاف بود.

حضرت فاطمه زهرا (س ) محور تشخیص حق و باطل بود

مردم عزادار شهرستان دامغان هم در روز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) از جوار آستان مقدس امامزادگان جعفر و محمد (ع) تا حسینیه اعظم حضرت ابوالفضل (ع) ضمن برپایی دستجات عزاداری به سینه زنی و سوگواری پرداختند.

امام جمعه موقت دامغان در این اجتماع ضمن تبیین شخصیت ممتاز و ارزنده حضرت فاطمه زهرا (س)، محور تشخیص حق و باطل را آن حضرت دانست و اظهار داشت: ایشان نمونه ای کامل برای زنان و مردان جامعه هستند و آحاد جامعه به ویژه بانوان باید در تمامی شئون زندگی صدیقه کبری (س) را الگوی خود قرار دهند .

حجت الاسلام محمد حسن رستمیان گفت: همه ما نیازمند به فرهنگ فاطمی هستیم و باید این فرهنگ و به ویژه بعد ولایت مداری و حمایت ایشان از امام و ولی را مورد توجه قرار دهیم.

وی با بیان اینکه حضرت فاطمه زهرا (س) آیینه و مظهر حق و خشنودی خداوند است، تصریح کرد: اگر می خواهیم از مسیر حق خارج نشویم باید پیرو ایشان باشیم.

دسته های عزاداری همچنان در خیابان های جای جای استان سمنان در سوگ بی بی فاطمه(س) بر سر و سینه می زنند و خوشا به حال آنانی که امروز گوشه چشمی دریافت می کنند از آنکه منتظرش هستند از آنکه در عزای جده بزگوارش حتما، امروز چشمانش گریان است.

کد خبر 3579408

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha